Timpul potrivit și locul potrivit sunt atunci când un potențial client are în vedere realizarea unei achiziții. Dacă vinzi scaune de birou, jante de mașini sau lumânărele parfumate, este foarte puțin probabil ca cineva să cumpere aceste produse, în cazul în care nu există o nevoie imediată sau o dorință pentru a le achiziționa.

Acesta este motivul pentru care motoarele de căutare au devenit atât de esențiale pentru afaceri și mult mai eficiente decât abordarea oamenilor în mod direct pe stradă sau prin intermediul cutiei lor poștale.

Cu optimizarea motoarelor de căutare, „șmecheria” este să știi ce cuvânt cheie este atribuit fiecărui grup țintă. Dacă vinzi bijuterii, atunci să aplici cuvântul cheie „bijuterie” grupului tău țintă poate fi costisitor, pentru că toți concurenții din domeniul accesoriilor de lux vor folosi acest cuvânt cheie. Însă „bijuterii” este un termen generalist încât unele căutări s-ar putea să fie irelevante pentru site-ul tău.

Pentru o targetare mai relevantă ai putea folosi nu cuvinte cheie, și fraze cheie, precum „bijuterii din inox pentru adolescente” sau „cercei de diamant pentru seri speciale”. Posibil să fie mai puțini oameni care caută bijuterii folosind aceste fraze cheie, însă astfel îți va fi mult mai ușor să apari în primele rezultate ale motorului de căutare.

Cu cât frazele cheie folosite sunt mai specifice, cu atât este posibil ca link-urile căutării să fie accesate și astfel să ai parte de mai multe rezultate.

De asemenea, nu uita să te folosești de obiectivele consumatorilor. De exemplu, scaunele tale ergonomice pot fi o soluție extraordinară pentru aceia care caută „dureri de spate” sau „ziua tatălui”, în cazul în care doresc să facă un cadou. Relevanța nu trebuie să fie neapărat specifică pentru produs, însă ar trebui să fie specifică pentru consumator și pentru declanşatorul emoțional al acestora.

Schimbări în relevanță de-a lungul timpului

Ce reprezintă un adevăr pentru clienții tăi astăzi, poate fi cu adevărat fals peste o lună. Criza globală a anului 2008 a ajuns să schimbe prioritățile, nevoile, obiectivele și dorinţele unui procent foarte mare de consumatori. Brandurile inteligente s-au adaptat repede și au reușit să rămână relevante.

Publicitatea în motoarele de căutare, precum Google Adwords, poate fi dezvoltată pentru a targeta frazele potrivite, cu textul care este ceva mai probabil să declanșeze un răspuns. Spre deosebire de SEO-ul natural, campaniile Adwords au capacitatea de a se adapta conform comportamentului utilizatorului.

Acest lucru face ca publicitatea pe motoarele de căutare să fie mult mai manevrabilă decât optimizarea tradițională.
Dacă o campanie nu funcționează așa cum dorești, aceasta poate fi regândită și relansată foarte ușor, astfel încât să ai parte de rezultatele pe care le cauți.

Subiectul e-mailurilor tale

Marketingul făcut pe e-mail este foarte eficient pentru consolidarea relației pe care o ai cu clienții tăi. Cu toate acestea, de prea multe ori, campaniile de e-mail marketing, fac aceleași greșeli pe care le face oricine când trimite un email.

Strategia „un mesaj pentru toată lumea” eșuează atunci când vrei să faci o diferențiere între consumatori. De ce să trimiți un mail în care să promovezi un produs, când acei clienți au achiziționat deja produsul? Imaginează-ți ce frustrant ar fi să spui clienților care ți-au cumpărat produsul acum 2 zile că, tocmai acum, a apărut o reducere de 50% la el. Cum s-ar simți?

Consumatorii vor deschide un e-mail și vor acționa doar dacă este ceva pentru ei acolo!

Dacă ai posibilitatea să îți segmentezi utilizatorii în diferite grupuri, atunci campaniile tale vor deveni mult mai specifice.

Gratuit pentru toți

Online marketingul oferă posibilitatea fiecărei campanii să vorbească direct cu consumatorul. Prin accesarea unui link sau deschiderea mailului, consumatorul ce califică ca un posibil client.

Nu pierde aceste oportunități prin tratarea tuturor în același fel. Cu o planificare grijulie, experimentare și rafinare, poți produce campanii care să aibă o rată de conversie peste așteptări.