Oportunitățile de promovare ar fi site-urile, de orice fel, însă în special acelea care oferă conținut. Probabil că ai auzit de ele – multe poartă numele de rețele sociale ( Facebook, Instagram, Twitter, etc. ) și oferă update-uri constante și beneficiul suprem companiilor, acela de a oferi un mesaj cât mai clar către clienții lor.

De asemenea, importanța tagurilor crește pe zi ce trece, toată informația fiind organizată și manageruită în funcție de taguri. De aici rezultă filtrarea cât mai eficientă a volumului mare de informații prezent pe astfel de platforme, găsirea informațiilor necesare fiind o adevărat provocare.

Încă o provocare, și totodată o oportunitate, ar fi recrearea conținutului deja existent, sub o nouă formă, cu un nou stil. Dacă nu ți-ai dat seama, ne aflăm pe un munte de informații, iar toate aceste informații pot fi folosite din nou și din nou, puse în contextul momentului prezent.

Facebook și Instragram au ajuns să fie vitale, reprezentând două unelte foarte bune prin intermediul cărora putem comunica clar. Aceste unelte te ajută la crearea și consolidarea brandului personal, prima fiind pe conținut, a doua pe vizual.

Totodată, este important când folosim astfel de unelte să existe și un blog sau website conectat la ele. Este irelevant să postăm ceva pe Facebook care ne aparține în totalitate, însă să nu asociem acel produs și cu un website. Pentru că dacă nu există conexiune între ceea ce deții și un website sau blog, atunci audiența care dorește creația ta, nu va avea un loc în care să fie informată mai în detaliu despre acel lucru pe care tu l-ai creat.

Facebook este precum o garsonieră, unde tu locuiești cu chirie. Imaginează-ți că investești foarte mulți bani în această garsonieră – ba chiar chemi un grafician genial să-ți picteze pereții – și peste noapte te trezești cu proprietarul, că te dă afară și că vrea să vândă garsoniera.

Social media este pentru a comunica și pentru ca mesajul tău să fie comunicat la cât mai mulți oameni. Însă comunicarea se face pentru a atrage oamenii către un website sau blog propriu, unde sunt prezente toate produsele tale.

Asistăm la o nebunie, o schimbare majoră

Dacă ai observat, tot mai multe branduri își schimbă forma activității, deoarece mediul se schimbă, iar dacă ar continua ca până acum, ar muri. Pentru astfel de branduri, simpla distribuire de conținut nu îi mai aduce un beneficiu economic.

Acum 20 de ani nu erau mai multe schimbări ca acum, însă schimbările de astăzi sunt datorate consumatorilor de media, ce au mult mai multe posibilități în ceea ce privește modalitatea prin care pot alege informația de care să aibă parte. Până la urmă, de ce să deschizi televizorul la ora 19:00 și să afli știrile, când acestea sunt oriunde pe internet, la orice oră dorești?

Publicațiile de tip cotidian au început să fie din ce în ce mai puține, pe piață ajungând să reziste acele reviste sau ziare ce vor fi publicate o dată pe lună sau o dată la două săptămâni, cu informații și analize de calitate, capabile să susțină idei cu argumente solide.