Aruncă o privire pe primele 20 de site-uri de conținut din țara noastră și vei putea observa lejer că și-au atins un anumit plafon în ceea ce privește cifrele. Marea majoritate sunt la maximul lor potențial, adică la maximul potențial al pieței. Excepție face Kanal D și produsele acestuia, unde a avut loc o întârziere de un an. Poate e un semn că lucrurile ar trebui ajustate. Poate nu.

O primă oportunitate pe care se merită s-o băgăm în seamă are în evidență expunerea a două idei ce se află la poluri opuse. De exemplu, Android contra iOS, Steaua contra Dinamo, comunitatea unuia contra comunitatea altuia și așa mai departe. Lista se poate lungi și cu cât ajunge mai departe, cu atât oportunitatea devine mai consistentă.

Este nevoie de specialiști care să abordeze conținutul ce se învârte în jurul acestor pagini, cu mențiunea că accentul trebuie pus pe calitatea și complexitatea informațiilor, cât și pe structura site-urilor respective – acestea aducând avantaje legate de numărul de vizitatori, cât și de numărul de vânzări realizate și de maximizarea acestora.

Dacă ar fi să privim din punct de vedere al evenimentelor care s-au petrecut, atunci putem merge ușor către următorul: alegerile de la sfârșitul lui 2014 care fac mass-media să recalculeze fiecare bucățică de venit în parte în funcție de cât de multă publicitate electorală există, oricare ar fi forma acesteia ( print, online, radio, etc. ).

Dacă ar fi să ne referim strict la ce este de neratat, atunci putem spune că de neratat este acceptarea că nimeni n-are un răspuns corect și că a experimenta este mult mai interesant acum.

Tot ce ține de vizual domină acum mai mult ca niciodată ( observă cum Twitter și Facebook creează impact ), iar tot ce ține de inovație depășește cu mult imaginația unora. În altă ordine de idei, cu aceeași esență, mobile-first a început să fie din ce în ce  mai bine privit de cât mai mulți antreprenori. Și chiar dacă tu nu consideri că e important, în cazul în care lipsește ești cu adevărat nebun.

În anii 2014 și 2015, cea mai mare amenințare, când ne referim la publishing, este făcută din direcția mobile.

Procentul, în ceea ce privește accesarea informațiilor de pe un smartphone, este din ce în ce mai mare. Iar acest procent va face ca utilizarea desktopului să fie din ce în ce mai mică, undeva în viitorul apropiat ajungând sub un sfert.

Advertiseri și clienți

Aceștia și-au dorit mereu audiențe specifice, care să le aducă conversii cât mai clare. Excepțiile sunt mici, însă există: lansări la nivel foarte mare, companii de awarness. Însă acestea nu reprezintă un succes garantat pentru a asigura promovarea sănătoasă a unei afaceri. Și totodată, partea proastă este că televiziunea încă există și este înfometată. Și, mai ales, este ieftină.

Digitalul are avantajele sale și trebuie să meargă la luptă cu toate, de la cele mai mici până la cele mai mari. De asemenea, să aibă grijă să nu le transforme în dezavantaje, având în vedere numărul, nu tocmai mare, al avantajelor digitalului cu care se poate lucra pentru un publishing de calitate.