Pasul 1. Asiugră-te că ai lângă tine pixul și coala de hârtie.

Pasul 2. Asigură-te că, pentru următoarele 60 de minute, nu te va deranja nimeni.

Pasul 3. Așează-te într-o poziție confortabilă.

Pasul 4. Exercițiul practic

a. Gândește-te la cum vrei să arate cea mai bună versiunea a ta. Vizualizeaz-o. Gândește-te la caracterul ei, la personalitatea ei, la ce face și cum face ceea ce face. Găsește-i cât mai multe detalii pozitive, astfel încât să ai o imagine cât mai limpede în minte.
b. Tot ce ai găsit despre persoana respectivă, notează pe coala de hârtie.
c. Gândește-te la cum ar gândi persoana respectivă. Gândește-te la o situație dificilă prin care ai trecut ( sau mai multe ) și încearcă să-ți dai seama cum ar acționa cea mai bună versiune a ta în situațiile respective. Și pentru că în spatele fiecărei acțiuni se află un gând, încearcă să îți dai seama care sunt gândurile ce determină acțiunile respective.
d. Toate gândurie respective notează-le pe coala de hârtie.
e. Gândește-te la tine, la momentul prezent, la cum ești tu acum. Conștientizează diferențele ( dacă ele există ) între tine de acum și cea mai bună versiune a ta din viitor.
f. Notează diferențele pe coala de hârtie.
g. Pentru fiecare schimbare pe care îți dorești s-o faci, trebuie să iei acțiune. O schimbare înseamnă cel puțin o acțiune. Pentru fiecare acțiune în parte, ai nevoie de un gând, acțiunea fiind rezultatul gândului.
h. Notează pe coala de hârtie toate gândurile care ar genera acțiunea ce va aduce schimbarea. Încearcă să ajungi la minim 10 gânduri notate pe coala de hârtie.

Voi încerca să relatez, pe scurt, un exemplu personal.

Îmi doresc să scriu o carte. În momentul de față scriu cam 2000 de cuvinte pe zi. Ca să pot să termin cartea destul de repede, ar fi nevoie de 4000-5000 cuvinte scrise zilnic. Acea versiune a mea care scrie 4000-5000 cuvinte zilnic este versiunea la care vreau să ajung. Iar ca să ajung acolo, am nevoie să acționez. Ca să acționez, am nevoie de niște gânduri.

Gândurile scrise pe coala de hârtie:

1. Trebuie și pot să îmi dublez cantitatea de cuvinte scrise zilnic;
2. Am o carte de scris pentru că vreau să le transmit oamenilor gândurile mele;
3. Publicarea unei cărți mă va ajuta să-mi îndeplinesc unul din visurile mele;
4. Să scriu o carte cu care oamenii rezonează îmi dă încredere în propriile forțe.

i. Acele gânduri reprezintă acum modalitatea ta de gândire. Dacă gândești altfel decât acolo, nu vei ajunge să îți îndeplinești obiectivele. Dacă gândești ca acolo, îți vei reprograma subconștientul astfel încât să ai parte de succes.
j. Toate acele gânduri trebuie să fie pozitive. Dacă nu sunt pozitive, întoarce-te la pasul H și refă-l.
k. Asigură-te că în toate momentele, indiferent că ești pe budă, că mănânci, că dormi, vei avea cu tine această coală de hârtie. Este important ca, în acele momente nu foarte pozitive, în momentele depresive, să ai cu tine coala de hârtie și să o recitești. Gândurile pozitive de acolo te vor energiza, te vor motiva și te vor pune iar pe linia de plutire.