E-mail Marketing

Foarte multe organizații trimit e-mail-uri care nu sunt branduite și care nu au nicio calitate în informație. Altele trimit mail-uri fără ca un link către propriul website să fie menționat. Iar greșelile pot continua. Însă cele mai des întâlnite sunt următoarele două: lipsa butonului de dezabonare, în cazul în care utilizatorul nu dorește să mai primească informații, sau lipsa informațiilor în ceea ce privește domeniul de activitate al organizației și echipa din spatele acesteia.

Ignoranța pare să fie unul din motivele pentru care se ajunge la rezultatele de mai sus, iar ignoranța, în mod sigur, îți va afecta și deteriora imaginea brandului.

E-mail marketingul profesionist consistă în crearea unui mail care prezintă elementele de brand ale organizației, titluri atractive și link-uri din care stakeholderii pot alege. De asemenea, e-mail marketingul profesionist este făcut pe baza unor analize și statistici, controlate prin CTA-uri ( call to action ) și prin analiza acestora în conformitate cu baza de date de utilizatori înregistrați.

Iar aceste statistici sunt foarte ușor de accesat.

La puțin timp după ce mail-ul a fost trimis, ar trebui să ai acces la îndeajuns de multe informații încât să poți vedea câți membri au fost interesați de informațiile pe care le-ai oferit, într-un mod cât mai specific. Acest tip de informație poate fi folosită pentru a te asigura că, pe viitor, vei reuși să le oferi informație din ce în ce mai bună utilizatorilor site-ului tău.

Să luăm următorul exemplu: dacă titlul mail-ului trimis de tine este „Fii încrezător în propriile forțe” este accesat de un procent mai mare de 50% din utilizatorii site-ului tău, asta înseamnă că acel procent este interesat de dezvoltarea încrederii în propriile forțe, iar faptul că procentul este așa de mare îmi poate spune că aceea este nișa pe care te afli. Acest tip de informație poate fi folosit pentru ROI ( return on investment ).

Însă cel mai important, ne oferă posibilitatea să determinăm cu cine interacționează organizația și de ce. Putem răspunde interacțiunii la un nivel foarte basic, sau putem folosi informația respectivă pentru a ne îmbunătăți experiența digitală sau, chiar mai bine de atât, percepția asupra propriei organizații și a brandului ca un întreg.

Social Media

Așa cum am menționat în prima parte a acestui articol, social media ( precum Facebook, Twitter, LinkedIn și multe altele ) a transformat felul în care comunicăm. Să ignorăm acest lucru ar fi ca și cum, în urmă cu 10 ani, am fi ignorat radioul sau ziarele locale. Social media poate fi descris ca fiind un alt canal de media, oferindu-le clienților și consumatorilor oportunitatea de a împărtăși informația, împreună cu opiniile aferente, celor apropiați.

Dacă organizația ta nu profită de social media, atunci nu poți influența stakeholderii, și nici măcar nu le poți răspunde într-un mod eficient și rapid opiniilor acestora, lucru care poate fi bun, sau poate fi rău.

Poate la fel de important, social media le oferă organizațiilor abilitatea de a construi pagini și comunități la costuri foarte mici. Această dezvoltare vine în consolidarea brandului digital și oferă informații noilor comunități prin modalități ce au fost deja acceptate.

Pentru a maximiza experiența stakeholderilor și clienților tăi, ai putea lua în considerare următoarele:

1. Social media ar trebui băgat în seamă mai mult ca niciodată, în loc s-o vedem ca pe o altă unealtă ineficientă de comunicare.
2. Experiența celor implicați ar trebui să atragă din ce în ce mai mult conținut.
3. Unele platforme de social media sunt mai benefice decât altele. Twitter, Facebook, LinkedIn – fiecare are avantaje și dezavantaje, însă este recomandat să le folosim pe toate, pentru a putea profita la maxim de beneficiile oferite de acestea.
4. Pune-te în locul utilizatorilor – ceea ce le oferi este ceea ce își doresc?
5. Răspunde întotdeauna la opinia utilizatorilor – cât mai personal și cât mai repede.
6. Urmărește opiniile utilizatorilor.

S-ar putea sa te interese si: Digital Branding – Cum să Comunici în Secolul 21 – Partea I