Foarte multe instituții și organizații non-profit au văzut brandingul ca fiind un mix important între marketing și comunicare. Unii au îmbrățișat toate aspectele strategiei de brand, alții au investit doar în câteva elemente ale acestuia, folosind bugete mici și având ca rezultat „o culoare și două linii” în plus.

Aceia care au îmbrățișat toate aspectele brandingului, au ajuns să dezvolte o strategie bazată pe forțele și identitatea proprii, ajungând dincolo de aspectele vizuale sau de elementele tangibile ale brandingului, precum consistenţă și folosirea adecvată a logoului, numelui, vizualurilor și așa mai departe.

Elementul non-vizual, sau intangibil, al brandingului este la fel de important ( poate chiar mai important ) ca orice alt element în interacțiunea dintre stakeholderi și organizații. Experiența acestora, când interacționează cu organizațiile, ajunge să formeze percepția lor asupra brandului. O experiență slabă sau un proces de comunicare slab poate să zdruncine percepția asupra unui brand la fel de bine ca un proces de marketing de slabă calitate.

Brandul Digital

În timp ce comunicarea digitală a revoluționarizat metodele în care interacționăm cu clienții și consumatorii noștri, graba de a te alătura acestei ere digitale poate să-ți modifice într-un mod negativ brandul și experiența pe care ceilalți o au cu brandul tău, dacă elementul numit „brand digital” nu este luat în calcul.

Foarte multe organizații au site-uri web ce sunt ridicate în slăvi, în timp ce au foarte puțină interacțiune cu vizitatorii sau stakeholderii. Câțiva au îmbrățișat comunicarea digitală și folosesc site-urile web pentru a oferi stakeholderilor o experiență mult mai interactivă, prin includerea uneltelor precum forumuri, chestionare, grupuri de membership și multe altele.

Există și câteva organizații din sectorul public care au văzut valoarea erei digitale și au ajuns să se focalizeze pe experiența pe care brandul o oferă. Prin oferirea mai multor căi de comunicare stakeholderilor, le oferi un număr mare de posibilități de colaborare cu brandul tău. Același principiu se aplică, în mod direct, și experienței digitale pe care o au stakeholderii.

Website-uri

Website-urile moderne ar trebui să fie mai mult decât un loc unde poți găsi informație. Vizitatorii ar trebui să fie „luați de mână” și duși exact acolo unde vrei să ajungă. Foarte multe website-uri își populează paginile ( în special pe cea principală ) cu foarte multe mesaje agresive de promovare și cu foarte puțin din ceea ce îi interesează pe vizitatori încât îi confuzionează.

Acesta este un exercițiu „de probă” realizat adesea pentru a forța niște cifre, fără ca stakeholderii și experiența de care aceștia au parte să nu fie băgată în seamă.

Prin modificarea paginii principale a website-ului tău pentru segmentarea stakeholderilor, aceștia pot fi duși pe pagini secundare unde informația de care urmează să aibă parte să fie mult mai relevantă. Acela reprezintă startul experienței lor digitale cu brandul tău.

Funcționalitățile moderne le oferă posibilitatea celor care interacționează cu site-ul tău să printeze paginile într-un document PDF. Conținutul site-ului este important pentru o organizație deoarece ne oferă posibilitatea de a învăța care secțiuni și facilități sunt mai populare, prin folosirea feedback-ului și a analizei.

Website-urile moderne ar trebui să aibă un impact mare asupra utilizatorilor, astfel încât aceștia să distribuie mai departe informația, către rețelele de socializare de top ale momentului.

Acces limitat membrilor

Când pui la dispoziție informații doar pentru utilizatorii înregistrați, atunci ar trebui să te gândești și la experiența pe care o vor avea utilizatorii, ci nu doar la cât de mulți se vor înregistra. Tot ceea ce face un utilizator să se înregistreze trebuie testat, la fel ca și în cazul a ceea ce face un utilizator să rămână și să se bucure de experiența sa cu platforma respectivă.

Feedback-ul ar trebui să fie încurajat, acesta putând să îmbunătățească experiența digitală cu brandul, astfel că utilizatorii ar trebui să fie încurajați să-și exprime opinia despre cum pot fi lucrurile îmbunătățite. Poți ruga utilizatorii să completeze chestionarele pe care le pui la dispoziție, oferindu-le posibilitatea să contribuie indirect la dezvoltarea website-ului.

S-ar putea sa te interese si: Digital Branding – Cum să Comunici în Secolul 21 – Partea II