„Atitudinea reprezintă o putere secretă, care funcționează 24 de ore pe zi, spre binele sau răul cuiva.”

Felul în care reușești să reacționezi la ceea ce ți se întâmplă reprezintă atitudinea pe care o ai. Această putere secretă nu e nimic mai mult decât reacțiunea ta la acțiunea celorlalți. Iar ecuația este în felul următor: informația preluată din exterior îți creează anumite gânduri, ce generează o emoție, ce te va face să acționezi.

Informația preluată de la ceilalți poate fi de orice natură, de la acțiunile și cuvintele lor, până la indiferența lor. Orice reperezi în exterior, ajunge în interior cu o anumită intensitate.

Cu cât intensitatea informației preluate este mai puternică, cu atât gândurile, emoțiile și acțiunile tale sunt mai puternice. Ceea ce înseamnă că dacă ai preluat informații negative și nocive sănătății tale emoționale, vei acționa negativ și deloc benefic pentru tine.

Atitudinea Definește Persoana

Dacă te comporți ca un copil, ești considerat imatur sau copilăros.
Dacă faci mereu glume pe seama celor din jur, ești considerat răutăcios.
Dacă ești mereu cu nasul pe sus și te lauzi, ești considerat arogant.

Atitudinea ta, față de tot ceea ce există în jurul tău, te definește. Fiecare acțiune pe care o ai reprezintă o mică felie din întreaga plăcintă numită atitudine. E ca și cum, de-a lungul anilor în care lucrezi la schimbarea atitudinii tale, ai pune plăcinta la copt, iar la final le vei da și celorlalți să guste.

Exercițiul pentru Dezvoltarea unei Atitudini Pozitive

MIRODENIILE PLĂCINTEI TALE

Gândește-te că ești cel mai mare bucătar din lume. Însă, în schimb să faci o mâncare delicioasă, faci o atitudine care să fie pe gustul celor din jurul tău. Ce ar trebui să conțină această plăcintă numită atitudine pozitivă pentru a putea să te transforme într-o persoană pozitivă?

Pentru a găsi mirodeniile care să-ți transforme atitudinea în una pozitivă, ai câțiva pași simpli de urmat, în cadrul a două metode.

Metoda practică: mirodeniile care strică plăcinta

Să presupunem că lucrezi pentru un client, iar acesta întârzie să-ți facă plata cu 30 de zile. Între timp, l-ai sunat de câteva ori, și de fiecare dată spunea că plata ajunge în câteva zile. Desigur, nu este un client model, însă cum ai reacționat atunci când te-a dus cu zăhărelul de atâtea ori?

Pentru a descoperi acele mirodenii care strică plăcinta, trebuie să conștientizezi momentele în care atitudinea ta nu este așa cum ți-o dorești și să descoperi motivele pentru care se întâmplă asta și să dezvolți strategii prin care să faci schimbări.