Blog-urile, prescurtat de la web log-uri, sunt platforme online concepute pentru un anumit tip de conținut prin intermediul căruia să interacționezi cu ceilalți. Când vine vorba de blog-urile corporate ( pentru companii ), acestea ar trebui să servească potențialului de marketing care include:

          1. Conștientizarea
          2. Oferirea de informații de care clienții au nevoie;
          3. Atragerea diferitelor tipuri de audiențe;
          4. Branding;
          5. Generarea de piste;
          6. Construirea și consolidarea de relații;
          7. PR;
          8. Influencer de marketing;
          9. Feedback;
          10. Marketing de comunitate;
          11. Creșterea traficului.

Dacă ar fi să ne uităm la factorii care reprezintă succesul adus de blog-urile corporate, am putea spune că sunt multe, însă noi am făcut un top 9 pe care îl împărtășim cu tine:

          1. Conturarea rezultatelor dorite în corelație cu alte strategii de marketing;
          2. Identificarea publicului țintă și al altor persoane de interes;
          3. Stabilirea nevoilor și a preferințelor clienților;
          4. Alinierea nevoilor și a dorințelor;
          5. Crearea de conținut ce poate servi nevoilor clienților;
          6. Interacțiunea cu cititorii și alte blog-uri;
          7. Identificarea și aplicarea unor bune practici;
          8. Integrarea activităților blogosferice în strategia de marketing;
          9. Înțelegerea clienților și dezvoltarea capacității de a comunica cu aceștia pe „limba” lor, ci nu prin intermediul limbajului corporatist;

De ce blog-ul corporate contează și de ce ai avea nevoie de unul?

O statistică interesantă spune că peste 82% din companiile care au un blog afișează și un ROI pozitiv în rapoartele lor. Și poate că statistica aceasta nu ar fi importantă, însă noi preferăm să îi acordăm atenție deoarece 82 este un procent mare.

Dacă ne uităm în trecut, undeva acum 5 ani, social media cu tot ceea ce înseamnă ea ( blogging, facebook, linkedin, twitter, instagram și așa mai departe ) nu ne transmitea foarte multe. Cel puțin nu ne făcea să înțelegem cât de importante sunt aceste platforme pentru afacerile noastre.

În schimb, în prezent, datorită acestor platforme ajungem să ne atingem obiectivele în vânzări și să ne putem dezvolta. Iar blog-ul este o piesă foarte importantă în tot acest puzzle.

Și a ajuns să fie atât de important încât, în unele țări, înainte de a se face o achiziție, clienții cercetează blog-ul companiei pentru a verifica felul în care aceasta comunică cu clienții săi și cum îi tratează, dacă îi respectă sau nu și dacă le comunică în timp util. Toate acestea sunt mai importante decât achiziţia în sine, dacă te gândești că produsul pe care tu îl oferi există și în altă parte, sub o altă formă.

Google este important pentru compania ta!

Iar blog-ul corporate este important pentru Google. Oricine își dorește să fie cât mai prezent în Google, cât mai sus în rezultatele căutărilor, însă a avea un blog reprezintă un avantaj. Și totul dintr-un motiv în plus.

Fie că ai un site de prezentare, fie că ai un magazin online, conținutul pe care îl ai este unul stas, sau foarte mic. La site-ul de prezentare conținutul este format mereu din aceleași 3-4 pagini, iar la magazinul online conținutul nu prea există, pentru că descrierea produselor conține puține caractere.

Aici intervine blog-ul și ajută, adăugând din ce în ce mai mult conținut pe care Google să-l ia în seamă și să te tot ridice în rezultatele căutărilor.

Blog-urile reprezintă mai mult decât simple platforme

Blog-urile reprezintă interacțiune. Atât interacțiunea companie – client care reprezintă procesul de comunicare efectiv, cât și interacțiunea ca reacție a clienților la mesajele pe care tu le transmiți.

Având în vedere că suntem în era în care totul este în mișcare, blog-ul este unealta prin care dumneavoastră aveți o doză în plus de control asupra acestor lucruri.

Luând în considerare toate aceste informații despre blog-uri, putem spune că aceste platforme, în special cele la nivel corporate, reprezintă posibilitatea de a vă apropia mai mult de clienții dumneavoastră, de a le oferi mai multe informații, de a cunoaște mai bine ce își doresc clienții dumneavoastră și de a avea parte de feedback-ul care să vă ajute să vă dezvoltați.

Agenția de publicitate GetBranded.ro vă stă la dispoziție atât pentru crearea unui blog, cât și cu sfaturi pentru dezvoltarea acestuia.