Fiecare destinație de călătorie are propriile ei elemente motivaționale care atrag turiștii: scenarii și atracții ce inspiră majoritatea vizitatorilor anuali într-o arie. Toți cunoaștem faptul că există o mare diversitate în industria turismului, iar afacerile sunt de la foarte mici, până la foarte mari. Unele au parte de multe contracte, altele de foarte puține. Unele au nevoie de sute de mii de vizitatori pe an, altele reușesc să facă profit cu mai puțin de 1000.

Surse Tradiționale de Informare

Pentru decenii, consumatorii se bazau pe câteva surse de informații pentru a planifica și achiziționa destinațiile lor de vacanță. Ascultau povești pe care prietenii și familia le spuneau. Se uitau la TV, citeau ziare și reviste. Și când venea vorba de detalii, ghiduri precum Lonely Planet sau agențiile de publicitate erau primele surse de informații.

Să produci ghiduri printate cu informații detaliate este costisitor. Fiecare pagină costă bani, costurile fiind în mare parte pe producție și distribuție. Ghidurile tradiționale aveau un spațiu limitat pentru publicarea informațiilor în ceea ce privește turismul și experiențele aferente.

Pentru a maximiza vânzările, ghidurile erau produse să apară către o gamă foarte mare de audiențe, focusându-se pe ceea ce era mai popular pentru oameni. Această popularitate era măsurată prin locurile în care oamenii se duceau, iar constrângerile privind bugetul și spațiul ajungeau să limiteze oportunitățile.

Noile Surse de Informații

Cu apariția internetului, toată lumea poate să publice. Nu există nicio constrângere fizică, precum pagini sau hârtii.

Distribuirea este ușoară, iar tot ce ai nevoie este să fii conectat la internet. Uneltele de distribuire și publicare au devenit tot mai ușor de folosit.

Crearea unui blog durează numai câteva minute și este pur și simplu gratuită. Imaginile și clipurile se pot uploada pe Facebook, Youtube sau Flickr, de asemenea, gratuit.

Când bariera de la intrare este foarte joasă, foarte mulți oameni au început să devină creatori de conținut. De notat faptul că în anul 2009 a fost generată mai multă informație decât s-a generat în întreaga istorie, până în 2008, pe internet.

Oportunități de Nișă

Toate aceste informații au făcut ca turismul să fie disponibil consumatorilor cu o conexiune la internet, oriunde în lume. Dintr-o dată, operatorii și serviciile ce înainte nu apăreau în ghiduri, acum au început să fie accesibile consumatorilor din întreaga lume, prin simpla prezență a unui website pe internet.

Oamenii găseau destinații și experiențe care întâlneau interesele lor specifice. Și în loc să facă tot ceea ce făceau ceilalți, făceau lucruri care se pliau pe stilul lor de viață, pe interesele și valorile lor.

Comunități Pasionate

Social media a făcut mult mai ușoară conectarea cu oameni asemenea ție. Oamenii care au interese asemănătoare se întâlnesc în astfel de comunități pasionate și împărtășesc informații între ei, pentru a-și dezvolta perspectivele.

Numărul acestor comunități este nelimitat, deoarece oricine poate crea un website și strânge, în jurul acelui website, o comunitate de oameni cu interese asemănătoare.