Din simplul fapt că promovarea online este elementul cel mai important pentru orice afacere, întreprindere sau companie ce vrea să fie vizibilă în lumea internetului, putem spune că promovarea online este totodată cel mai complex lucru.

Și ca oricare lucru complex, promovarea în mediul online este formată din câteva componente care trebuie tratate cu o maximă importanță. Însă, înainte de a vorbi despre fiecare componentă în parte, am dori să amintim două lucruri importante în ceea ce privește esența promovării online.

În primul rând, prezența în mediul online combinată cu promovarea online reprezintă construirea, definirea și securizarea brandului corporate al companiei dumneavoastră. Din momentul în care ați ales să fiţi prezenți în mediul online, dumneavoastră sunteți aceia care vă controlați brandul. Din momentul în care ați ales să vă promovați în mediul online, atunci brandul dumneavoastră intră într-un proces de dezvoltare.

În al doilea rând, mult mai important decât brandul, considerăm că o reprezintă interacţiunea cu posibilii clienți.

Din momentul în care alegem să ne promovăm online, alegem totodată să comunicăm cu o masă foarte mare de oameni care pot deveni viitori clienți ai companiei pe care o conducem.

Însă, cu toate că branding-ul și engagement-ul sunt influențate în mod direct de promovarea online, acestea sunt două lucruri externe promovării online. Iar în continuare vom vorbi despre cele mai importante 7 componente ale promovării online:

A.  Pregătirea pentru promovare
– pașii necesari pentru promovarea online

1. Crearea de site-uri web

Pentru a putea promova compania în mediul online este nevoie de un element care să o reprezinte, iar aceste element este însuși site-ul web. Site-urile web sunt de mai multe feluri și pot fi site-uri de prezentare, blog-uri, magazine online și multe altele.

Din momentul în care site-ul web a fost construit, cu text, fișiere media și orice alte informații relevante companiei dumneavoastră, atunci se trece la următorul pas, ce asigură stabilitatea site-ului web.

2. Mentenanța website

Dacă website-ul este gata, trebuie să fie asigurată buna funcționare a acestuia. Dacă website-ul nu funcționează în parametri normali, atunci promovarea acestuia nu va fi nici eficientă, nici benefică. Este ca și cum ai încerca să faci clătite fără să pui făină în compoziție.

Asigurarea bunei funcționări a website-ului companiei dumneavoastră este activitatea ce trebuie făcută constant, 24 de ore din 24, cu supravegheri și monitorizări permanente.

3. Dezvoltarea website-urilor active

Din momentul în care un website a fost creat, acela reprezintă momentul în care compania dumneavoastră are o prezență în mediul online. Însă  acest lucru nu înseamnă că prezența este una activă.

Website-urile active sunt acelea care pe lângă faptul că interacționează cu utilizatorii într-un mod inteligent, le oferi informații în mod regulat ce îi va ajuta practic pe aceștia în situațiile de disconfort pe care le întâlnesc.

4. Înregistrare domenii web

Domeniul web reprezintă reperul evident pentru compania dumneavoastră. Domeniul web este însuși numele companiei sau titlul website-ului, iar acesta trebuie înregistrat într-o bază de date.

După ce domeniul web a fost înregistrat, acesta este conectat la fișierele website-ului dumneavoastră, astfel fiind posibilă afișarea fișierelor website-ului prin accesarea unul link precum compania-dvs.com.

5. Certificare SSL

Certificarea SSL ( Secure Sockets Layer ) reprezintă certificarea de securitate pe care dumneavoastră o oferiți website-ului companiei. Acest protocol, dezvoltat de Netscape în 1994, este folosit de sute de mii de afaceri în întreaga lume pentru a asigura, în mod special, confidențialitatea și securitatea tranzacțiilor.

Cu ajutorul acestui certificat, conexiunea dintre utilizatorul site-ului dumneavoastră și server este criptat, astfel încât informațiile să nu poată fi interceptate.

B. Promovarea efectivă – pași actuali pentru rezultate imediate și de viitor

6. Copywriting și Servicii SEO

Copywriting-ul și serviciile SEO merg mână-n mână, luate ca atare fiind foarte puțin eficiente.

Copywriting-ul este capacitatea de a transmite un mesaj în scris într-un mod unic, creativ și diferit, astfel încât să fie atractiv pentru client și să-l facă să acționeze – fie să cumpere un produs, fie să-l facă să fie interesat de un serviciu.

Serviciile SEO sunt acele metode prin care specialiștii SEO asigură o vizibilitate cât mai bună webiste-ului companiei dumneavoastră în căutările Google, SEO însemnând Search Engine Optimization

7. E-mail Marketing și SMS marketing

E-mail Marketing este una din cele mai bune metode de promovarea a serviciilor. Însă pentru a putea face e-mail marketing este nevoie de crearea unei baze de date de clienți cărora să le promovați noi oferte și reduceri pentru produsele și serviciile dumneavoastră.

SMS marketing are, în esență, aceleași principii ca și e-mail marketing, numai că se realizează prin intermediul dispozitivelor mobile.

Promovarea online înseamnă, după cum puteți observa, un lucru nu tocmai simplu. Tocmai din acest motiv considerăm că trebuie să apelați la noi atunci când vine vorba de prezența dumneavoastră în mediul online, punându-vă la dispoziție specialiști în fiecare din domeniile anterior menționate.