Oamenii nu stau pe Facebook, de exemplu, doar ca să vorbească cu alţi oameni. Îl folosesc ca să consume ştiri, să dezvolte afinităţi, să-şi educe gusturile şi să cumpere.

Deciziile de cumpărare sunt influenţate de preferinţe, credinţe, experienţe anterioare (P), de informaţiile de la marketeri (M) şi de inputul altor oameni (O). Sunt industrii în care O are, în zilele noastre, o mare greutate!

Social ecommerce e comerţul care se concentreaza pe oameni, în loc de produse. Comerţul ce se naşte din conversaţiile de încredere între cunoscuţi pe reţelele sociale, pe bloguri, în comunităţi; conversaţii care ajută, influenţează, generează deciziile de cumpărare.

Social ecommerce e când foloseşti social media ca să te conectezi cu publicurile tale, ca să le asculţi, să le înţelegi şi să le îmbunătăţeşti experienţele de shopping. E tranzacţia care rezultă din engagementul online. Noul word of mouth.

50% dintre cumpărăturile prin social media se întâmplă într-o săptămână. 80%, în trei săptămâni. Aşa că aşteptăm butonul de BUY în social media de urgenţă!

Eu presimt că Google o s-o ia înaintea Facebook sau Pinterest. Imaginaţi-vă: să stai pe WC :), să-ţi cauţi pe telefon hanoracul perfect pentru drumeţia din weekend şi să-l poţi cumpăra direct din rezultatele de pe Google, prin datele cu care eşti logat. Vei click-ui un rezultat, vei ajunge într-un microsite Google branduit de retailer şi vei face shopping acolo, rapid, pe un inventory updatat.

Motivaţia butonului de BUY social? Folosim foarte mult mobilul, dar nu cumpărăm pe măsură, stresaţi de faptul că sunt prea mulţi paşi, prea multe clickuri, prea multe de completat, prea multe care ar putea să iasă prost. Google a dezvaluit că vrea să simplifice mult procesul. Cu siguranţă, pentru un comision la fiecare tranzacţie.

Conform unor studii, avem următoarele:

1. Social networkingul e o activitate online de top în US, americanii petrec în medie circa 40 de minute pe zi în social media.
2. 75% dintre consumatori folosesc reţelele sociale ca să ia decizii de cumpărare. Sunt deja acolo, interesaţi, deci cum să nu le vorbeşti despre businessul tău?
3. 8 din 10 afaceri US folosesc social media ca să genereze creştere.
4. 3 din 5 afaceri US spun că au câştigat clienţi folosind social media. 83% au folosit-o ca să crească vizibilitatea brandului. 69%, ca să crească traficul pe site. 65%, ca să înţeleagă mai bine piaţa şi publicurile/clienţii.
5. Social eCommerce Sales = 5% din Retailul Online din US în 2015 = 15 miliarde dolari
6. 4 din 10 oameni au cumpărat item-ul like-uit/share-uit în social media.
7. Facebook are 30% influenţă şi 85% comenzi între toate social media; cel mai bun statut.
8. 50% dintre userii de Pinterest au construit un board special pentru că vor să facă o achiziţie!
9. Cel mai mare AOV îl generează: Polyvore/67$, Instagram/65$, Pinterest/58$
10. Fotografiile conduc detaşat în conţinutul social media, cu 75%. Ele convertesc foarte bine, aşa că industriile sociale de top sunt: Îmbrăcăminte şi Încălţăminte, Frumuseţe, Călătorii, Sporturi, Food&Drink, Home&Deco, Muzică&Filme, Auto, Restaurante
11. Top motive pentru care oamenii urmăresc brandurile în social media: promoţii/reduceri; noutăţi, discovery, detalii despre produse/servicii, posibilitatea de a da feedback; customer service; conţinut interactiv, divertisment, parte dintr-o comunitate!