Un vânzător bun știe să își pună în evidentă și să își promoveze produsele sau serviciile pe care le oferă. Același rezultat îl obține și un bun copywritter. Fiecare dintre aceștia doi ar trebui să cunoască metoda AIDA, un tool foarte eficient în promovarea business-ului tău.
Probabil te întrebi ce presupune mai exact, metoda AIDA. Aceasta este un acronim pentru Atenție, Interes, Dorință, Acțiune. Sunt 4 pasi esențiali pe care trebuie să îi parcurgi în orice proces de vânzare, respectiv în contextul în care discutam :
- Să atragă atenția cititorului
- Să îi trezească interesul
- Să îi creeze dorință pentru produsul / serviciul tău
- Să îl determine să ia acțiune, respectiv să cumpere
Care sunt originile conceptului AIDA? Încă din anul 1899 a început să se propage aceasta metoda, Elias St. Elmo Lewis dezbătea idei despre cum poți capta atenția unui cititor pentru informație, și ulterior pentru concretizarea procesului de vânzare.
ATENȚIA
Primul A din acronim, care vine de la Atenție sau Awareness, presupune primul click care lansează și care ajuta la decurgerea lina a următoarelor etape. Este într-adevăr o provocare, căci trebuie să te gândești la un text care să capteze atenția publicului tău tintă, astfel încât să devina și el parte din proces.
Un truc care ajuta în acest pas este relatarea unei experiențe, povesti personale, în care se pot regăsi și potențialii tai clienți. Sau poți interacționă cu aceștia, punandu-le diverse întrebări relevante, pentru ceea ce tu oferi.
INTERESUL
Nu este momentul să slăbim frânghia, căci ok, l-ai făcut atent, iți citește textul, însă nu trebuie să îl pierzi pe parcurs. Tine-l aproape de tine, convinge-l că îi ești aproape, că îi cunoști problema și că ai soluția.
DORINȚĂ
Este momentul să iți pui în evidenta valoare produsul. Scoate în fată care sunt principalele caracteristici și beneficii. De ce ar trebui să îl cumpăr? Ce avantaje am că aleg să cumpăr de la tine și nu de la competiție? Ce beneficii voi obține?
O metoda eficienta și în trend este utilizarea testimonialelor sau review-urile. Părerile clienților precedenți ajuta la închiderea procesului de vânzare.
ACȚIUNEA
Este momentul în care culegi roadele muncii tale. După toate detaliile și informațiile oferite, este momentul să te asiguri că întregul text are și un buton de call-to-action. Este important să fie evidențiat, să sara în ochi, îl poți colora, îi pot da o formatare speciale, tu decizi! Însă este important să se diferențieze de text.
Daca ai posibilitatea, promovează ideea unei reduceri. Multora le este greu să reziste în fata discounturilor, iar daca afla că oferta este valabila pe o perioada limitata de timp, trigger-ul vă fi apăsat.
Speram că ți-au fost de folos aceste hint-uri, fie că vorbim de articole de blog, descrieri pentru postări Social Media, descrieri produse / servicii etc.
Citeste si : 3 beneficii pe care un blog le poate aduce pentru afacerea ta