A. Personalizare în customer's journey

Peste 70% dintre consumatorii online spun că ar avea mai multă încredere în business-uri, dacă acestea le-ar spune clar cum le vor folosi informațiile personale că să le ofere mai multă valoare în procesul de shopping. 45% dintre consumatori cumpără mai mult de la retailerii care le personalizează experiența online.

Userii împărtășesc un volum uriaș de date despre ei pe Facebook, de la profesie și status sentimental la locurile din care vin și cele prin care se plimbă la vârsta, pasiuni etc Te poți folosi de aceste date în personalizarea experienței de shopping, vezi exemplul Etsy Gifts care scanează profilul social al prietenilor tăi, dacă ești logat cu FB, și îți recomandă targetat cadouri pentru ei, intuind astfƒel search-ul de cadou inedit într-un astfel de magazin uriaș, care fi o povară sau o frustrare.

Amazon își personalizează experiența onsite în funcție de crowd wisdom/trenduri, de istoricul de browsing și de cumpărături, de nevoile intuite din search: nu vezi aceleași produse ca prietenii tăi de pe home page în product page și ți se pare că magazinul ți-e complice în procesul de cumpărare.

Monetate e un tool care schimbă structura unei pagini, conținutul, fotografiile de context ca să fie journey-ul cât mai relevant pentru user. Datele pe care ți le ia: de unde e userul, ce vreme e acolo, ce stiluri sunt acolo, ce magazine sunt acolo, a cumpărat ceva anterior, a fost interesat de anumite branduri, anumite culori, anumite mărimi, are o relație etc. Asta e customer-centricity, tailor made experience, mai ales în fashion!

În rândul consumatorilor care au avut experiențe tailor made, ofertele personalizate sunt cele mai eficiente (67%), urmate de promoțiile bazate pe vizite și interese (62%), respectiv recomandările de produse bazate pe cumpărăturile anterioare (58%).

B. Storytelling

Crezi că poți vinde online. Dacă ai primi o provocare în acest moment să vinzi un obiect de forma unei popice, cool designed, cu cât ai reuși să o dai? Cu 1 leu, 2 lei, 50 lei? Doi băieți au făcut un experiment pe produsul acesta ca să demonstreze cum o poveste poate crește prețul obiectului pâna la 150 lei!

Au cumpărat obiectul in valoare de de 130 de dolari și le-au vândut cu 3.600. În loc să facă descrieri standard de produs, au invitat oameni creativi și talentați să gândeasca short stories în jurul produsului și au demonstrat, înca o dată, puterea poveștilor.

Când clienții citesc povești, cerebral e că și cum le-ar experimenta fix în momentul acela. Le ramân acolo, înauntru, și le e ușor să-și amintească de tine. Poate că nu vor cumpăra din prima vizită, dar când vor avea nevoie, se vor întoarce la tine să cumpere datorită poveștii.

Povestea scurtă a visului tău (pe Home Page): ce te motivează, ce nevoie sau dorința vrei să împlinesti, ce problemă rezolvi, care e viziunea ta, unde vrei să ajungi, pe ce drum? Pe Kickstarter se vede cel mai bine puterea unei asemenea povești; acolo, poveștile foarte bune strâng super suport.

Povestea de business (la About): consumatorii habar n-au care e diferența între Made în Italy și Made în China decât din perspectiva prejudecăților, nu știu ce înseamnă artizanat,ce presupune să faci un brand propriu, să strângi o comunitate într-un marketplace, să ai cel mai tare customer care din afară etc.

Povestește-le! Text, foto și video.

Povestea produsului (în pagină lui): cine îl face, din ce, cum, unde, în ce momente îl poate folosi