Te întrebi de ce contează atât de mult și ce impact are un review pentru business-ul tău?
În primul este o modalitate de promovare a serviciilor / produselor tale foarte eficientă, care nu necesită niciun fel de buget și care se dovedește a fi una dintre cele mai eficiente.
Peste 93% dintre consumatori țin cont de părerea celorlalți și citesc review-urile online, atunci când vor să facă o decizie de achiziție. Tu de exemplu, la ultima ta achiziție online, nu ai simțit nevoie să te informezi mai mult și să ai certitudinea că acel produs îți va oferi ceea ce promite că o va face? Cel mai ușor să obții o astfel de informație, este să apelezi la experiența altor cumpărători.
72% dintre consumatori susțin că un review pozitiv le crește încrederea într-o companie.
De ce nu foloseșți această statistică în avantajul business-ului tău?
Pe lângă faptul că vei crește credibilitatea afacerii tale, ai posibilitatea să atragi clienți noi.
Un review care rezultă dintr-un testimonial ce reflectă calitatea produselor tale, se poate dovedi a fi un tool foarte eficient în a-ți face brandul cunoscut și implicit a realiza mai multe conversii.
Pe lângă acest beneficiu, dacă scopul tău este să îți crești business-ul te poți folosi de recenziile mai puțin pozitive pentru a îmbunătăți calitatea produselor / serviciilor oferite. Ține cont că întreg pachetul de servicii pe care îl oferi clientului trebuie să fie de calitate, altfel experiența finală a acestuia se poate să nu fie cea așteptată.
De exemplu, presupunem că comercializezi lenjerii de pat din bumbac ranforce, calitate premium. Cusăturile, detaliile, culorile, împachetarea acestora, toate sunt de notă zece. Însă serviciul de livrare, lasă de dorit. Clientul întâmpina dificultăți în a ridica comanda și astfel apare o nemulțumire a sa, care foarte probabil poate fi transformată într-un review negativ, în cazul de față.
Este important să te asiguri că business-ul tău este prezent pe platformele importante : Facebook, Instagram, Google My Business, Google Maps, Tripadvisor etc.
Cum poți obține un review de la clienți?
În primul rând, este necesar să te asiguri că este mulțumit. De aceea, îți recomandăm să soliciți constant feedback din partea acestora. Este un prilej bun prin care poți consolida relația cu aceștia și prin care să le demonstrezi că îți doreșți să aibă o experiență plăcută.
Le poți trimite de exemplu, un sondaj mic de opinie prin email, prin care să îi întrebi ce anume le-a plăcut sau nu, dacă ar mai comandă produsele tale sau dacă ar mai apela la serviciile tale. Cu acordul lor, poți transformă acest sondaj de opinie într-un testimonial pe care ulterior să îl publici pe rețelele de social media.
O altă idee ar fi să le transmiți din pagină de Google My Business, linkul de la “Get more reviews” prin email. Astfel recenzia clientului tău va fi afișată direct în Google.
Că totul să devină mai atractiv pentru clienți, le poți oferi un discount sau un voucher la viitoarea comandă, în schimbul unui review.
După această muncă de la obține, ar fi păcat să nu te “lauzi” cu ele. Le poți afișa pe website-ul afacerii, pe pagină produselor sau poți crea o categorie separată, în postările de pe social media sau chiar în reclamele plătite.
Pune-ți în valoare atuurile și îmbunătățește acolo unde este loc de îmbunătățit. Dacă ai primit o recenzie negativă este important să îți asumi responsabilitatea pentru greșeli, să menții un ton prietenos și să oferi soluții la problemele sale. Ba chiar poți contacta clientul offline pentru clarificări.
Cu siguranță, obiceiurile noastre de shopping se vor schimbă de-a lungul timpului, țînând cont de evoluție tehnologiei s.a.m.d. Însă, cu siguranță recenziile vor fi constante în importantă pe care le-o acordăm în procesul achiziției. Folosește această ustensilă în folosul afacerii tale.
Citeste si : 3 idei de promovare organică a website-ului tău