Afacerea ta, indiferent că prestezi servicii sau comercializezi produse, se adresează unei anumite tipologii de persoane. Indiferent de domeniul tău de activitate, este foarte important să stabilești de la început care sunt persoanele pe care le poți transforma cu ușurință în clienții tăi.
De altfel, acest pas ar trebui să fie printre primele realizate atunci când începi un business. Așadar, pe scurt publicul țintă reprezintă totalitatea persoanelor, consumatorilor ce sunt interesați de produsul sau serviciul tău.
Cred că putem cădea de acord că un produs / serviciu nu se poate adresa tuturor consumatorilor. Chiar dacă discutăm de produse de consum larg, a cărui necesitate nu poate fi ocolită. Consumatorii au anumite preferințe, iar piața variată le oferă destul de multe alternative pentru a putea alege ceea ce este potrivit pentru ei.
În cazul în care deja activezi de ceva timp, cel mai ușor ar fi să îți verifici baza de date a clienților și să identifici ceea ce au în comun, caracteristici, interese etc.
Iată care sunt principalele întrebări ce te vor ajută să stabilești mai ușor publicul țintă al afacerii tale :
- Care sunt caracteristicile comune ale clienților care deja au cumpărat de la noi? De ce au ales să fie cliențîi noștri?
- Ce nevoie rezolva serviciul / produsul meu?
- Cum este piață competițională? Care sunt avantajele concurenților?
Pentru a crea profilul clientului tău, trebuie să te concentrezi la toate detaliile, chiar și cele mai mici :
- Numele – unul care să se potrivească acestei persoane fictive
- Sex
- Vârstă
- Job
- Stare civilă
- Hobby-uri, ce valori îmbracă
- Eventualele probleme / frustari
- Cum a descoperit afacerea ta
- Cât de des ar cumpără de la tine?
- Ce îl motivează?
Conturand profilul, vei ajunge să îți cunoști mult mai bine publicul căruia vrei să te adresezi și atunci alegerea strategiilor de marketing și de promovare vor fi mult mai ușoare, implicit mai eficiente. Conținutul de promovare atât de pe website, social media și motoare de căutare trebuie să se adreseze acestui tip de persoană.
Modul în care vrei să comunici cu acest client, să îi prezinți avantajele produselor / serviciilor tale și să îl convingi să cumpere de la tine va fi creionat în jurul principalelor sale preocupări, caracteristici. De exemplu, cum ar cauta un astfel de client informații pe internet? Cu atât mai mult, informații despre ceea ce tu i-ai oferi? În cine s-ar încrede? Ar acordă o atenție deosebită recenziilor? Sunt acestea factorul decisiv care ii determina să cumpere?
Este foarte important să te pui în pielea cumpărătorului tău și să gândești exact cum ar face-o el. Dacă deja ai pornit business-ul de ceva timp și ai făcut publicitate în social media, să zicem, poți face diverse sondaje ale clienților existenți : cum au aflat de tine, de ce au cumpărat de la tine, mulțumiri / nemulțumiri. Majoritatea răspunsurilor te vor ajută să conturezi profilul potențialului buyer.
Nu uita de structura website-ului! Pentru a obține rezultate și conversii, este important că website-ul afacerii tale să atragă atenție unei persoane care foarte probabil ar cumpără de la ține. Fiecare detaliu este important : culori, text, butoane call to action, imagini etc.
Citeste si : Cum obții mai multe recenzii de la clienții tăi?