Orice afacere, indiferent de marimea acesteia sau daca se afla inca “in fasa”, la inceput de drum sau nu, ar trebuie sa aiba o identitate vizuala bine definita, fie ca vorbim de mediul online sau nu. Cel mai important element in acest sens este chiar logo-ul.
Simbol grafic al afacerii tale, poate fi un tool foarte eficient cu ajutorul caruia sa iti promovezi serviciile si produsele. Pe langa faptul ca acesta trebuie sa fie reprezentativ pentru nisa, el trebuie sa se adreseze si sa capteze atentia potentialilor tai client.
Practic, logo-ul este cam primul lucru pe care oamenii il vad, il tin minte si practica pe care il cumpara. Un detaliu atat de mic, care poate crea o legatura, conexiune intre afacerea tai si clienti, fara ca acestia din urma sa realizeze acest aspect.
Succint, iti prezentam cele mai importante roluri pe care le poate avea un logo de succes in dezvoltarea afacerii tale :
- Iti diferentiaza afacerea fata de competitori si ajuta la identificarea mult mai rapida a brandului.
- Denota profesionalism & incredere. Un logo bine realizat iti va reprezenta cu success business-ului si clientilor le va fi mai usor sa intelgea ce tip de produse / servicii le poti oferi. Un logo profesionist va creste automat increderea clientilor in produsul tau.
Pentru ca toate aceste atributii ale logo-ului sa fie indeplinite, trebuie sa ai in vedere cateva aspecte :
- Un logo trebuie sa fie cat mai simplu – astfel incat sa fie usor de memorat si recunoscut facil. Incearca sa optezi pentru un design basic, minimalist dar de impact. Acesta practic poate fi realizat sub 3 forme :
- Logo text – in care este mentionat de regula, numele companiei.
- Logo simbol – o imagine, un detaliu grafic reprezentativ pentru business.
- Logo simbol + text – imbinarea celor doua practic, fiind de altfel cam cea mai populara optiune.
- Un logo trebuie sa faca fata testului timpului! Un logo de success va avea acelasi impact asupra clientilor si in 5, 10, 20 de ani.
- ME-MO-RA-BIL. Este cea mai importanta caracteristica a unui logo. In cazul in care iti doresti sa obitii un rezultat profesionist ( ceea ce iti si recomandam) poti apela cu incredere la echipa GETBRANDED, care iti pune la dispozitie servicii de design, implicit servicii creare logo profesional.
- Un logo trebuie sa fie UNIC. Ca sa te poti diferentia fata de afacerile din industrie, este esential ca logo-ul tau sa se diferentieze. Nu fura idei de la ei!
Paleta de culori utilizata este de asemenea vitala, pentru a putea obtine un logo eficient, cu ajutorul caruia sa creezi o identitate de impact. Cum am mentionat anterior, un logo ar trebui sa fie cat mai basic si simplu, de aceea utilizarea a maxim 3 culori care sa se imbine armonios, este mai mult ca suficient. 95% din brandurile de top folosesc maxim doua culori, astfel incat sa fie cat mai usor de retinut. Te-ai intrebat pana acum ce simbol au culorile din logo-uri?
Sursa: The Logo Company
- Albastru – transmite seriozitate, profesionalism. Domeniul in care se regaseste aceasta predomina in IT si tehnologic.
- Rosu – transmite energie si pasiune. De regula este o culoare utilizata in industria divertismentului.
- Galben sau optimism si prosperitate. Aceasta culoare este folosita de regula pentru logo-ul unui ONG sau pentru firme care realizeaza comert cu articole pentru copii.
- Verdele este folosit ca o culoare reprezentativa pentru prosperitate si sanatate. Este intalnit in logo-urile pentru cabinet medicale, medicamente, agentii de turism etc.
Citeste si : 4 unelte esențiale ca să-ți construiești brandul în online