In zilele noastre diferențele dintre publicitate și marketing au început să fie încețoșate, mai ales că au apărut noi forme de comunicare ce combină caracteristici ale marketingului direct cu caracteristicile de brand ale publicității tradiționale.
Odată cu creșterea numărului de consumatori digitali, aceștia au așteptări din ce în ce mai mari și își doresc să aibă parte de cât mai multă interactivitate și experiențe unice atunci când interacționează cu un produs sau serviciu în mediul online. Pentru a ne adapta și a atinge succesul, mai ales în situația economică actuală, creatorii de continut, distribuitorii de media și agențiile au nevoie să-și dezvolte un nou set de capacități.
Formatele digitale precum social media, video online, comunicarea mobile, gamingul și televizoarele inteligente le oferă companiilor posibilitatea să atingă concomitent obiective atât de tip tranzacțional, cât și obiective legate de brand.
Următoarele 4 trenduri primare ajută la încețoșarea limitelor dintre publicitatea tradițională și marketingul direct:
1. Adoptarea noilor formate de distribuție de către consumatori
Comportamentul consumatorului s-a schimbat pentru totdeauna. Acum consumatorul este mult mai atras de tehnologie și este dispus să ofere informații personale pentru a primi valoare.
2. O schimbare în „advertiser spending”
Cheltuiala se mută de la publicitatea tradițională către marketingul interactiv și măsurabil. Combinat cu mediul unei noi economii, acest lucru necesită o publicitate inteligent făcută mai bine cu resurse mai puține.
3. Migrarea digitală a platformelor
Limitele tradiționale încep să se disperse, ajungând astfel să creeze oportunităti pentru afacerile inovative.
4. Apariția noilor capacități
Acțiuni care au reușit să schimbe jocul, atât din partea noilor veniți, cât și din partea jucătorilor deja existenți, ajung să ducă la nașterea unei noi industrii inovatoare, provocând modele de afaceri și accelerând ritmul schimbării.
Ca răspuns, companiile de media și divertisment trebuie să înceapă să se miște dincolo de publicitatea tradițională prin dezvoltarea abilității de a găsi consumatorii doriți cu rezultate măsurabile, integrabile în platforme.
Cu toate acestea, creatorii de conținut, distribuitorii de media și agențiile nu au răspuns îndeajuns acestor schimbări, din pricina unor obstacole. De exemplu, noile formate încep să pună la îndoiala deciziile de investiții, iar companiile vor trebui să-și planifice viitorul în funcție de capacitățile curente, priorități și posibilitatea de dezvoltare.
În mod similar, pentru a evita ineficienta creșterii fragmentării, standardele sunt critice.
Indiferent care ar fi punctul de focalizare al companiilor de media și divertisment în timp ce se îndreapta către marketingul axat pe consumator, acestea trebuie să înceapa să experimenteze noi modele și să-și dezvolte capacități în următoarele 4 domenii:
A. Creativitate
De la dezvoltarea media pâna la capacitatea de a inova. Aceste lucruri necesită multă practică cu diferite platforme și mult brainstorming în echipa.
B. Întelegere
De la date interconectate pâna la capacitatea de a le întelege. Viitorul ce se apropie cu pași repezi are nevoie de informații specifice, controlate cu unelte care să eficientizeze procesul.
C. Colaborare
Noi seturi de parteneriate vor fi necesare pentru a exploata oportunități și pentru a debloca beneficii și livra eficientă.
D. Stil de lucru
Noi unelte și aplicații pot fi livrate către procesele end-to-end, de la automatizări la nivel micro, pâna la cele realizate la scala mondială.
Documentarul realizat în anul 2007, cu numele „The end of advertising aș we know it” povestește pe larg felul în care foarte multe trenduri din domeniul publicații au fost scoase de pe piață aprope instant.