Servicii Profesionale de Creare Site | GetBranded.ro
post image 1

8 sfaturi generale pentru business-ul tău. Trucuri ca să obții reviews

Sfaturi Generale

1. Cultura Organizațională

Înainte să te conectezi cu publicul tau și să fii o inspirație pentru el, trebuie să știi ce presupune cultură organizațională. Social media nu-ți transformă cultura, o dezvăluie. Dacă nu simți că merită să fii în social media, poate nu ai nimic valoros de împărtășit? Chiar nu cred.

2. Cine sunt clienții, publicul afacerii tale?

Ce vor, ce au nevoie, ce îi ține treji noaptea, cu ce poți să îi ajuți în planurile lor, despre ce discută, cum poți interveni în conversații ca să aduci valoare? Dacă vrei atenția lor, trebuie să îi ajuți să-și atingă scopurile într-un fel: să le oferi ceva valoros, să le răspunzi la o dilema, să le rezolvi o problemă, să le înseninezi ziua. Dacă le vorbești de produsele tale non-stop, o să le pierzi atenția.

3. Gândeste ca un om

Concentrează-te să construiesti relații, să fii cineva cumva, pe un anume ton, să ai aceeași personalitate mereu, atât pe Facebook în conversații, cât și la Customer Care în centrală. Împărtășește picnicurile, petrecerile, teambuildingurile, brainstormingurile, concursurile echipei. Ele fac cultură organizațională!

4. Fii disponibil, de asta intri în social media.

Fii proactiv și reactiv. Mai mult decât o dată pe zi când vrei tu să comunici ceva ce ai făcut sau să te lauzi. Comunică ceva care îi atinge pe urmăritorii tăi. Vorbește limba clienților tăi, limba care îi apropie, îi face să vină spre ține. Fii amuzant, nebun, punctează-ți părerile și cere-le și pe ale altora!

5. Urmărește, ascultă, învață din conversații și comunică ce e important pentru oameni.

Fă-mă să râd, să plâng, să am draci, fă-mă să gândesc diferit, întelege ce mă mișcă. Încearcă să îți construieșți un calendar editorial. Da-mi ceva de share-uit, răspunde-mi într-un fel unic, nu automat!

6. Investește în oameni

În cei din intern, care trebuie să înteleagă ce mult înseamnă pentru clienți să vadă că angajațîi împărtășesc filosofia de brand. În cei din extern, investigând cine sunt și ce așteaptă. Convinge-i pe executivii carismatici, pasionați, să îți expună personalitatea cu hobby-uri, citate etc. Managerul de comunitate trebuie să fie dispus să se dezvăluie și să inspire, la rândul lui.

7. Nu face pe deșteptul, dacă ești la început

Ia-ți audiența cu tine pe drumul tău, sărbătorește cu ea fiecare succes, fii recunoscător pentru ce construieșți, investește-o emoțional în parcursul tău.

8. Setează cum ar trebui să arate succesul pentru tine mâine, în 3, 6, 12 luni, în 3 ani în social media

Nu face lucrurile fără să ai mize!

Tricks ca să obtii reviews

Dacă în trecut, în cazul electro it, de exemplu, eram total dependenți de descrierile producătorilor, azi pot face diferența masiv review-urile, care atrag de 12 ori mai multă încredere de la client. Unele branduri le folosesc că filtre online în listinguri, altele le folosesc offline în showroomuri.

1. Make It Easy

Da posibilitatea clienților să lase review, fără îngrădiri cantitative și calitative, oferă-le și un sistem de ratings, ca feedback scurt.

2. Email Follow Up

Cere-le clienților feedbackul onest după o săptămâna-două, personalizând emailul cu ce cumpărături au făcut și trimitându-i exact spre zona de review, ușor de folosit mai ales de pe mobil, deci gândită responsive. Fă-i să se simtă parte din comunitatea ta, o comunitate cu aceleași pasiuni, și întreaba-i dacă îi mai poți ajută cu ceva, respectiv gratifică-i cu un mic discount după.

3. Free Samples

Fie le dai bloggerilor și jurnaliștilor specializați, fie le dai clienților vechi că mulțumire, fie faci concurs și le dai participanților cu miza de a îmbunătăți produsul prin feedbackul lor; șansele review-urilor cresc, dacă tot mai mulți oameni îți folosesc produsele.

4. Link to Outside Reviews

Activează feedbackul celor care vorbesc despre tine în afara site-ului, ele vor încuraja clienții să îți împărtășească gândurile, văzând că tu prețuiești asta.

5. Seek Out Reviewers

Nu doar pentru produse, ci și pentru experiența de cumpărare, atât on-site, cât și livrare și fullfilment; sunt oameni care trăiesc din scrierea de review-uri, clienții au părinți copii etc pe care îi poți folosi că o comunitate de review-uri.