Să înființezi un business este ușor. Astăzi, în era tehnologiei, la fel de ușor este și să iți muți afacerea în mediul online. Însă, una din marile probleme este cum ne ținem clienții aproape, cum ii facem să revină la noi în mediul online, unde au milioane de posibilități.
Deși subestimat de unele companii, newsletter-ul este unul din tool-urile care poate face diferența atunci când ne raportăm la mediul online de business.
Ce este newsletter-ul?
Newsletter-ul este un instrument folosit de companii și organizații pentru a împărtăși informații relevante și valoroase cu rețeaua lor de clienți sau abonați. Newsletter-ul vă oferă acces direct la căsuța de e-mail a clienților, permițându-vă să distribuiți conținut captivant, să promovați vânzările și să generați trafic către site-ul afacerii.
De ce este important newsletter-ul?
Prin intermediul acestui tool, care pentru client reprezintă doar un mail pe care îl primește în calitate de abonat, ai posibilitatea de a-ți promova afacerea și serviciile. În același timp, Simon Sinek a venit cu o teorie conform căreia prima întrebare pe care ar trebui să ne-o adresăm este “de ce cumpără clienții”. Pentru că anterior menționam că principala provocare în mediul online este facem cumpărătorul să revină, prin intermediul newsletter-ului ai posibilitatea să îți vinzi produsele/serviciile alături de o poveste. Teoria lui Sinek este aceea că în momentul în care creezi o legătură cu clientul, acesta va cumpăra produsele pentru motivul pentru care tu le vinzi.
Un exemplu scurt, pentru a putea face o paralelă: vom lua în continuare domeniul vânzărilor, și ca produs, industria pantofilor.
Primești două mail-uri: în primul mail, ești anunțat că, fiind perioada sale-urilor de vară, compania X are reduceri de până la 70%.
În al doilea mail, ești informat de reducerile de la compania Y, însă de această dată, ei oferă 30%. Pentru fiecare pereche de pantofi cumpărată de la ei, vor dona o pereche de pantofi copiilor din mediul rural. CEO-ul companiei a fost în vizită într-un sat din România și a constat cu stupoare că foarte mulți copii nu își pot permite o pereche nouă de încălțăminte, purtând-o pe cea existentă până la uzarea completă și chiar după. Misiunea lor este să ajute copiii din mediile defavorizate, întrucât încălțămintea nu trebuie privită ca un lux, ci ca o necesitate pentru a ne proteja picioarele.
Diferența dintre cele două mail-uri este conținutul. Prin intermediul newsletter-ului poți oferi clienților tăi mai multe informații despre motivul pentru care business-ul tău există, îi poți ține la curent cu noutățile sau, deși încă nu este foarte utilizată această metodă în țara noastră, le poți mulțumi ocazional pentru că fac parte din gama ta de clienți. Engaging-ul cu clienții tăi este ceea ce te diferențiază de restul business-urilor.
3 sfaturi pentru un newsletter de succes
Simplu și catchy
Ține cont că oamenii nu petrec la fel de mult timp să citească un mail cum fac cu o postare de blog. Încearcă să păstrezi cuvintele cheie din subiect focusate în conținutul mail-ului și nu te pierde în detalii.
Subiectul mail-ului contează
Nu trebuie să uităm că subiectul unui mail este primul contact al clientului cu buletinul informativ primit de la noi și joacă un rol important în decizia acestuia de a-l deschide sau nu. Trebuie să ne ferim de subiecte care ar putea intra în spam sau care ar putea fi tratate de client ca un spam.
Folosește un ton friendly
Tot scopul newletter-ului este să ne apropiem de client. Încearcă să folosești persoana a 2-a în conținutul tău, astfel încât să creezi o legătură. Majoritatea clienților le este captată atenția atunci când simt că te adresezi lor.
Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care newsletter-ul este un tool important pentru business-ul tău. Dacă îți dorești o afacere de succes, nu uita să pui pe primul loc clienții. GetBranded te poate ajuta cu strategia ta de Email Marketing, astfel încât să asigure o comunicare eficientă cu clientela ta.
Citeste si : Expunerea unui brand în mediul online, esenţială în contextul actual