„Motivul principal pentru care oamenii nu schimbă ceva este că nu văd cu ochii minții un rezultat mai motivant decât prezentul.”

Peste tot se spune că fiecare obiectiv trebuie să fie SMART (specific, măsurabil, accesibil, realist și încadrat în timp) și sunt total de acord cu asta, însa se vorbește foarte puțin despre cum un obiectiv ar trebui atins.

Pasul 1: Setarea obiectivului

Ei bine, foarte multă lume începe direct cu acest pas, lucru care mie mi se pare total greșit.

Iar setarea obiectivului se face cu popularul sistem SMART:

1. Specific: claritate cu privire la ce, cum, cât, unde, care și de ce;

2. Măsurabil: cu referire la aspectele cantitative și calitative ce pot fi măsurate;

3. Accesibil: atingerea obiectivului cu resursele disponibile;

4. Realist: relevanță activităților obiectivului pentru domeniul de activitate al afacerii sau al brandului personal;

5. Încadrat în timp: cu referire la un interval de timp bine stabilit, dezvoltat de întrebarile „când?” și „pâna când?”.

Din momentul în care s-au stabilit aceste caracteristici, vizualizarea trebuie repetată.

Pasul 2: Vizualizarea de după setarea obiectivului

Dacă înainte de setarea obiectivului vizualizarea nu era limitată decât de propriile perspective și experiențe, acum vizualizarea poate fi limitată de caracteristicile sistemului SMART.

Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să analizezi vizualizările ce au avut loc înainte de obiectiv și să vezi dacă mai sunt aplicabile și după setarea obiectivului. Dacă nu sunt, adaptează-le.

Sau poți alege să vizualizezi din nou, într-un mod total diferit.

De reținut: momentele în care vizualizezi trebuie să aibă loc în mod regulat, indiferent că doar ce ai setat obiectivul sau mai ai o saptamâna pâna la termenul limita.

Pasul 3: Stabilirea celor doi pași de acțiune

Pasul de acțiune imediată și pasul de acțiune pe un an de zile.

Pasul de acțiune imediată este important pentru că datorită lui nu vei ajunge să procrastinezi. Din moment ce știi ce ai de făcut imediat după ce ai setat obiectivul, înseamna că în secunda doi te poți apuca de treaba.

Dacă acest prim pas nu este stabilit, atunci vei ajunge să pierzi secunde bune cu procesul de gândire.

Pasul de acțiune pe un an de zile poate să te sperie pentru că nu este nimic clar și pentru că este foarte greu să controlezi lucrurile care nu îți sunt clare.

Așa că da-mi voie să te ajut să clarifici pasul de acțiune pe un an de zile, cu o simplă metodă învățată în clasa a 4-a, la ora de matematică:

1. Un an are 12 luni – deja ai definit specific și ai atribuit acestui pas un număr;

2. Dacă un an are 12 luni, înseamna că pasul de acțiune pe un an de zile poate fi divizat în 12 pași de acțiune pe câte o luna;

3. Pentru a fi și mai specific, cele 12 luni poți să le împarti în 52 de saptamâni, și astfel ai 52 de pași de acțiune, foarte specifici.