Blog-urile, prescurtat de la web log-uri, sunt platforme online concepute pentru un anumit tip de conținut, prin intermediul căruia poți interacționa cu ceilalți. Când vine vorba de blog-urile corporate (pentru companii), acestea ar trebui să servească potențialului de marketing care include:

          1. Conștientizarea;

          2. Oferirea de informațîi de care cliențîi au nevoie;

          3. Atragerea diferitelor tipuri de audiențe;

          4. Branding;

          5. Generarea de piste;

          6. Construirea și consolidarea de relațîi;

          7. PR;

          8. Influencer de marketing;

          9. Feedback;

          10. Marketing de comunitate;

          11. Creșterea traficului.

Dacă ar fi să ne uităm la factorii care reprezintă succesul adus de blog-urile corporate, am putea spune că sunt multe, însa noi am făcut un top 9 pe care îl împărtășim cu ține:

          1. Conturarea rezultatelor dorite în corelație cu alte strategii de marketing;

          2. Identificarea publicului țintă și al altor persoane de interes;

          3. Stabilirea nevoilor și a preferințelor clienților;

          4. Alinierea nevoilor și a dorințelor;

          5. Crearea de conținut ce poate servi nevoilor clienților;

          6. Interacțiunea cu cititorii altor blog-uri;

          7. Identificarea și aplicarea unor bune practici;

          8. Integrarea activităților blogosferice în strategia de marketing;

          9. Întelegerea clienților și dezvoltarea capacității de a comunica cu aceștia pe „limba” lor, și nu prin intermediul limbajului corporatist;

De ce blog-ul corporate contează și de ce ai avea nevoie de unul?

O statistică interesantă spune că peste 82% din companiile care au un blog afișează și un ROI pozitiv în rapoartele lor. Și poate că statistică această nu ar fi importantă, însa noi preferăm să îi acordăm atenție, deoarece 82 este un procent mare.

Dacă ne uităm în trecut, undeva acum 5 ani, social media cu tot ceea ce înseamna ea ( blogging, facebook, linkedin, twitter, instagram și așa mai departe ) nu ne transmitea foarte multe. Cel puțin nu ne făcea să întelegem cât de importante sunt aceste platforme pentru afacerile noastre.

În schimb, în prezent, datorită acestor platforme ajungem să ne atingem obiectivele în vânzari și să ne putem dezvolta. Iar blog-ul este o piesă foarte importantă în tot acest puzzle.

Și a ajuns să fie atât de important încât, în unele țări, înainte de a se face o achiziție, clienții cercetează blog-ul companiei pentru a verifică felul în care aceasta comunică cu cliențîi săi și cum îi tratează, dacă îi respectă sau nu, și dacă le comunica informațiile necesare în timp util. Toate acestea sunt mai importante decât achiziția în sine, dacă te gândesti că produsul pe care tu îl oferi există și în altă parte, sub o altă formă.

Google este important pentru compania ta!

Iar blog-ul corporate este important pentru Google. Oricine își dorește să fie cât mai prezent în Google, cât mai sus în rezultatele căutărilor, a avea un blog reprezintă un avantaj. Și totul dintr-un motiv în plus.

Fie că ai un site de prezentare, fie că ai un magazin online, conținutul pe care îl ai este unul stas, sau foarte mic. La site-ul de prezentare conținutul este format mereu din aceleași 3-4 pagini, iar la magazinul online conținutul nu prea există, pentru că descrierea produselor conține puține caractere.

Aici intervine blog-ul și ajută, adaugând din ce în ce mai mult conținut pe care Google să-l ia în seama și să te tot ridice în rezultatele căutărilor organice.

Blog-urile reprezintă mai mult decât simple platforme

Blog-urile reprezintă interacțiune. Atât interacțiunea companie – client care reprezintă procesul de comunicare efectiv, cât și interacțiunea că reacție a clienților la mesajele pe care tu le transmiți.

Având în vedere că suntem în era în care totul este în mișcare, blog-ul este unealtă prin care dumneavoastră aveți o doză în plus de control asupra acestor lucruri.

Luând în considerare toate aceste informațîi despre blog-uri, putem spune că aceste platforme, în special cele la nivel corporate, reprezintă posibilitatea de a va apropia mai mult de clienții dumneavoastră, de a le oferi mai multe informațîi, de a cunoaște mai bine ce își doresc clienții dumneavoastră și de a avea parte de feedback-ul care să va ajute să va dezvoltăți.

Agenția de publicitate GetBranded.ro va stă la dispoziție atât pentru crearea unui blog, cât și cu sfaturi pentru dezvoltarea acestuia.