În momentul de față foarte multe site-uri nu au definit un scop. Și cu toate că managerii acestor site-uri sunt foarte bine prezenți în realitatea ce-i înconjoara, când vine vorba de gândirea unei structuri a platformei ce le reprezintă businessul, totul pare să devină greoi și să le dea multă bătaie de cap acestora.

Dacă mă întrebati pe mine, la o prima accesare a unor site-uri de prezentare, senzația ce mi-o oferă este aceeași când accesez un blog generalist. Indiferent că vorbim de articole din nișa tehnologiei, social media sau că trecem la opiniile unor clienti, până la recenzii pentru tot felul de produse precum parfumuri, mașini și continunând cu recomandări pentru diverse evenimente sau reduceri de tot felul.

Înainte de toate, înainte de crea o platforma, trebuie definit scopul, în cazul în care se dorește că acesta platformă să fie sănătoasă pentru afacerea pe care o conduceți. Și înainte de a începe să stabiliți scopul, trebuie să va adresați câteva întrebari, întrebari ce va vor clarifica câteva lucruri în legătură cu propria afacere.

1. Site-ul pe care îl dețineți doriți să fie o carte de vizită pentru clienții cu care interacționați?  

2. Dețineți un magazin fizic și vreți să va prezentați produsele pentru a atrage mai mulți clienți în showroom?

3. Vreți să vindeți produse online?

4. Sunteți o organizație nonguvernamentală și aveți nevoie de noi donatori?

5. Sunteți un site de conținut și aveți nevoie de cât mai multe vizite pentru a va crește șansele de a câstiga din publicitate?

6. Vreți să deveniți o comunitate și să va transformați într-un loc de comunicare pentru pasionații dintr-un anumit domeniu?

7. Reprezentați un site de resurse gratuite sau cu plata și aveți nevoie de membri plătitori?

8. Sunteți o platforma de servicii de crowdfunding?

9. Vreți doar un landing page pentru o campanie punctuală?

Aceste întrebari pot continuă la nesfârșit, însa important este să se știe cine sunteți și care este scopul tuturor acțiunilor voastre. Și este important să avem toate aceste cunoștințe pentru că a construi în mediul digital depinde de ele.

De fapt, la fundația oricărui produs digital există o unealtă reală. Iar această unealtă se află de ambele părți: cea a producătorului și cea a publicului către care se adresează.

Dacă luăm exemplul unui producător local de mobilier, un site va veni cu următoarele beneficii:

1. Maximizarea notorietății;

2. Facilitarea procesului de comunicare cu clienții;

3. Fortificarea businessului cu o nouă soluție de comercializare a produselor;

4. Posibilitatea de sporire a vânzarilor prin intermediul unui magazin online accesibil la scară largă;

5. Posibilitatea de a fi recomandați ușor de clienți mulțumiți prin simplă distribuire a unui link.

Pentru cei care va vor utiliza site-ul, beneficiile sunt următoarele:

1. Posibilitatea de a interacționa ușor cu magazinul;

2. Posibilitatea de a află informații fără a apela la un terț, fără a se deplasa în magazinul fizic și fără a investi energie suplimentară cu riscul de a nu obține ce și-au dorit;

3. Posibilitatea de a cumpără online, singură investiție fiind cea financiară, timpul alocat fiind relativ mic;

4. Posibilitatea de a recomandă și altor doritori care nu ar putea analiză ofertele magazinului altfel decât online, aflându-se la o distanță mare de magazinul fizic.

După ce scopul a fost stabilit, urmează pasul al doilea în care urmează să definiți atitudinea. Iar atitudinea este definită de modul în care este prezentata informația pe site.

Dacă luăm că exemplu o clinică pentru copii, site-ul acesteia nu ar trebui să fie întunecat și nici suparacios, însa nici în extremă cealaltă, unde este plin de benzi desenate și super eroi. Comunicarea trebuie făcută la o seriozitate ridicată, cu prezentarea decentă a serviciilor medicale pe care le oferiți către cei care iau deciziile, adică părinții.

Și indiferent cât de serios ar fi un părinte, aceștia își doresc totodată să știe că locul în care vor fi tratați copiii lor, este unul prietenos, în care să poată avea încredere că vor primii serviciile de cea mai bună calitate.

Este important să comunicați un business stabil, puternic și solid – în același timp amabil, plăcut și cu o doză de confort ridicată. Poate părea ușor, însa nu este.

Mai departe, după ce ați ales o modalitate de comunicare, pasul al treilea ar fi să integrați brandul dumneavoastră în această modalitate de comunicare.

Culoarea, logoul, elementele adiancete și tot ce ține de identitatea vizuală vor trebui integrate în procesul de comunicare într-un mod cât mai transparent. Alegerea fluditatii în schimbul rigidității, alegerea optimismului în schimbul sobrietății va avea mereu un beneficiu clar pentru procesul de comunicare.

Continuând cu același exemplu de mai devreme, cel cu clinică de pediatrie, se pot observă două lucruri foarte simple și anume:

1. Singurul tab colorat ar trebui să fie cel adresat pacienților deja înregistrati pe site-ul clinicii, pentru a putea accesa mult mai rapid informațiile din propriul cont;

2. Singurul buton CTA ( call to action ) este cel din pagină de contact, astfel încât clinică să poată fi contactată ușor de noii vizitatori.