Ce este un CRM și care sunt beneficiile sale?
post image 1
Data publicare : 05-08-2022

Ce este un CRM și care sunt beneficiile sale?

Probabil te-ai lovit și tu până în acest moment de termenul CRM și de entuziasmul croit în jurul acestuia. Tu știi ce înseamnă un CRM?

CRM-ul este acronimul pentru Customer Relationship Management, respectiv Managementul Relațiilor cu Clienții. Acum ca să te și lămurim, CRM-ul este o aplicație software, un sistem de gestiune a relației cu clienții existenți și cei potențiali.

Este mult mai ușor să pui bazele unei relații durabile cu clienții și să obții fidelizarea, retenția acestora pe un termen cât mai lung. De ce să nu te folosești de acest tool prin care poți vinde mult mai rapid și ieftin un nou produs, unui client care  deja  are  încredere  în  compania ta?

Care pot fi funcționalitățile unui CRM? Ce activități facilitează?

  • Operațiuni de Front – Office – întâlniri cu clienții, telefoane, emailuri, servicii online etc.
  • Operațiuni de Back – Office – marketing, prospectare, service
  • Managementul relațiilor de business, mai exact cu furnizori, parteneri, retaileri, presă, etc
  • Analiză centralizată a datelor

Utilizarea unui sistem CRM poate fi personalizată, în funcție de nevoia fiecărei intreprinderi. O companie poate utiliza un CRM pentru managementul vânzărilor, în timp ce o altă companie o poate utiliza pentru relația cu clienții. Important este să identifici care este nevoia principală a business-ului tău, care necesită asistență și care odată automatizată te ajută în creștere și dezvoltare.

beneficiile si functionalitatile unui crm

Bun, dar care sunt beneficiile și caracteristicile unui soft CRM?

  • Monitorizarea activității angajaților
  • Gestionarea sarcinilor zilnice – emailuri, telefoane, întâlniri ;
  • Personalizarea ofertelor în funcție de cererea clienților
  •  Încurajarea lucrului în echipa și repartizarea task-urilor
  • Creșterea vânzărilor
  • Automizarea unor activități, pași care ajută în creșterea productivității
  • Centralizarea statistici cu diferite date : vânzări, clienți noi, lead-uri etc
  • Centralizarea tuturor documentelor importante : comenzi, facturi, contracte etc
  • Identificarea mai ușor a eventualelor probleme. Cu ajutorul unui soft de tip CRM ai posibilitatea să observi mai bine, în ansamblu întreagă activitate și posibilele obstacole care blochează vânzările.
  • Monitorizarea activității furnizorilor ;

CRM-ul integrează într-o singură platforma / aplicație toate informațiile de care o companie are nevoie pentru creșterea productivității, satisfacția clienților și implicit a vânzărilor. Un astfel de soft centralizează toate datele de contact ale unui client precum  și  evoluția  relației  acestuia cu compania, oferă diverse automatizări – alerte campanii, comunicări către clienți etc.

În cazul în care urmărești integrarea unui astfel de tool în cadrul companiei tale, trebuie să ai în vedere că CRM-ul pentru care ai optat să îți ofere :

  • Integrare rapidă
  • Actualizări automate
  • Să fie user-friendly
  • Posibilitate de autentificare flexibilă
  • Posibilitatea de a lucra din orice loc și de pe orice dispozitiv.

Te încurajăm să folosești o astfel de soluție în firma ta, cu atât mai mult cu cât aruncăm o privire pe studii efectuate recent care arată cu ai cu 60 – 70% șanse mai mari să vinzi unui client deja existent, comparativ cu 5 – 20% să vinzi unui nou client. De aceea este atât de important să îți cunoști clienții, și să te asigura că le oferi o experiență plăcută, la fiecare contact cu business-ul tău.

Când știi că ai nevoie de un CRM?

  • Nu ai la îndemână istoricul de comenzi al clienților tăi, implicit nici cel de plăți
  • Datele clienților sunt dispersate
  • Nu ai o statistică / evidență asupra produselor best-seller dintr-o perioada
  • Îți notezi pe o agenda fiecare activitate, date de contact, idei campanie etc
  • Planificarea activității se realizează cu aplicații terțe
  • Nu știi concret care este activitatea unui angajat din cadrul companiei tale
  • Clienții tăi interacționează cu mai multe persoane din companiei și nu se știe care este statusul ultimei discuții

Citește și: Importanţa marketingului digital în societatea modernă