Astăzi, diferențele dintre publicitate și marketing au început să fie încețoșate, mai ales că au apărut noi forme de comunicare ce combină caracteristici ROI ale marketingului direct cu caracteristicile de brand ale publicității tradiționale.

Odată cu creșterea numărului de consumatori digitali, aceștia au și așteptări din ce în ce mai mari și își doresc să aiba parte de cât mai multă interactivitate și experiențe unice atunci când interacționează cu un produs sau serviciu în mediul online. Pentru a ne adapta și a atinge succesul, mai ales în situația economică actuală, creatorii de conținut, distribuitorii de media și agențiile au nevoie să-și dezvolte un nou set de capacități.

Formatele digitale precum social media, video online, comunicarea mobile, gamingul și televizoarele inteligente le oferă companiilor posibilitatea să atingă concomitent obiective atât de tip tranzacțional, cât și obiective legate de brand.

Următoarele 4 trenduri primare ajută la încețoșarea limitelor dintre publicitatea tradițională și marketingul direct:

1. Adoptarea noilor formate de distribuție de către consumatori

Comportamentul consumatorului s-a schimbat pentru totdeauna. Acum consumatorul este mult mai atras de tehnologie și este dispus să ofere informații personale pentru a primi valoare.

2. O schimbare în „advertiser spending”

Cheltuiala se mută de la publicitatea tradițională către marketingul interactiv și măsurabil. Combinat cu mediul noi economii, acest lucru necesită o publicitate inteligent făcută mai bine cu resurse mai puține.

3. Migrarea digitală a platformelor

Limitele tradiționale încep să se disperse, ajungând astfel să creeze oportunități pentru afacerile inovative.

4. Apariția noilor capacități

Acțiuni care au reușit să schimbe jocul, atât din partea noilor veniți, cât și din partea jucătorilor deja existenți, ajung să ducă la nașterea unei noi industrii inovatoare, provocând modele de afaceri și accelerând ritmul schimbării.

Ca răspuns, companiile de media și divertisment trebuie să înceapă să se miște dincolo de publicitatea tradițională prin dezvotarea abilității de a găsi consumatorii doriți cu rezultate măsurabile, integrabile în platforme.

Cu toate acestea, creatorii de conținut, distribuitorii de media și agențiile nu au răspuns îndeajuns acestor schimbări, din pricina unor obstacole. De exemplu, noile formate încep să pună la îndoială deciziile de investiții, iar companiile vor trebui să-și planifice viitorul în funcție de capacitățile curente, priorități și posibilitatea de dezvoltare.


În mod similar, pentru a evita ineficiența creșterii fragmentării, standardele sunt critice.

Indiferent care ar fi punctul de focalizare al companiilor de media și divertisment în timp ce se îndreaptă către marketingul axat pe consumator, acestea trebuie să înceapă să experimenteze noi modele și să-și dezvolte capacități în următoarele 4 domenii:

A. Creativitate

De la dezvoltarea media până la capacitatea de a inova. Aceste lucruri necesită multă practică cu diferite platforme și mult brainstorming în echipă.

B. Înțelegere

De la date interconectate până la capacitatea de a le înțelege. Viitorul ce se apropie cu pași repezi are nevoie de informații specifice, controlate cu unelte care să eficientizeze procesul.

C. Colaborare

Noi seturi de parteneriate vor fi necesare pentru a exploata oportunități și pentru a debloca beneficii și livra eficiență.

D. Stil de lucru

Noi unelte și aplicații pot fi livrate către procesele end-to-end, de la automatizări la nivel micro, până la cele realizate la scală mondială.

Documentarul realizat în anul 2007, cu numele „The end of advertising as we know it” povestește pe larg felul în care foarte multe trenduri din domeniul publicității au fost scoase de pe piață aprope instant.