Sfaturi Generale

1. Cultură Organizaţională 

Înainte să te conectezi cu publicurile tale şi să fii o inspiraţie pentru ele, trebuie să ştii cine şi ce eşti = cultură organizaţională. Social media nu-ţi transformă cultura, o dezvăluie. Dacă nu simţi că merită să fii în social media, poate nu ai nimic valoros de împărtăşit? Chiar nu cred.

2. Cine sunt clienţii, publicurile tale?

Ce vor, ce au nevoie, ce îi ţine treji noaptea, cu ce poţi să îi ajuţi în planurile lor, despre ce discută, cum poţi interveni în conversaţii ca să aduci valoare? Dacă vrei atenţia lor, trebuie să îi ajuţi să-şi atingă scopurile într-un fel: să le oferi ceva valoros, să le răspunzi la o dilemă, să le rezolvi o problemă, să le înseninezi ziua. Dacă le vorbeşti de produsele tale nonstop, o să le pierzi atenţia.

3. Gândeşte ca un om

Concentrează-te să construieşti relaţii, să fii cineva cumva, pe un anume ton, să ai aceeaşi personalitate mereu, atât pe Facebook în conversaţii, cât şi la Customer Care în centrală. Împărtăşeşte picnicurile, petrecerile, teambuildingurile, brainstormingurile, concursurile echipei. Ele fac cultura organizaţională!

4. Fii disponibil, de asta intri în social media.

Fii proactiv şi reactiv. Mai mult decât o dată pe zi când vrei tu să comunici ceva ce ai făcut sau să te lauzi. Comunică ceva care îi atinge la valori pe fanii tăi. Vorbeşte limba clienţilor tăi, limba care îi apropie, îi face să vină spre tine, renunţă la DVS. Fii amuzant, nebun, punctează-ţi părerile şi cere-le şi pe ale altora!

5. Urmăreşte, ascultă, învaţă din conversaţii şi comunică ce e important pentru oameni.

Fă-mă să râd, să plâng, să am draci, fă-mă să gândesc diferit, înţelege ce mă mişcă. Încearcă să îţi construieşti un calendar editorial. Dă-mi ceva de share-uit, răspunde-mi într-un fel unic, nu automat!

6. Investeşte în oameni

În cei din intern, care trebuie să înţeleagă ce mult înseamnă pentru clienţi să vadă că angajaţii împărtăşesc filosofia de brand. În cei din extern, investigând cine sunt şi ce aşteaptă. Convinge-i pe executivii carismatici, pasionaţi, să îşi expună personalitatea cu hobby-uri, citate etc. Managerul de comunitate trebuie să fie dispus să se dezvaluie şi să inpire, la rândul lui.

7. Nu face pe deşteptul, dacă eşti la început

Ia-ţi şi audienţa cu tine pe drumul tău, sărbătoreşte cu ea fiecare succes, fii recunoscător pentru ce construiţi, investeşte-o emoţional în parcursul tău.

8. Setează cum ar trebui să arate succesul pentru tine mâine, în 3, 6, 12 luni, în 3 ani în social media

Nu face lucrurile fără să ai mize!

Tricks ca să obţii reviews

Dacă în trecut, în cazul electro it, de exemplu, eram total dependenţi de descrierile producătorilor, azi pot face diferenţa masiv review-urile, care atrag de 12 ori mai multă încredere de la client. Unele branduri le folosesc ca filtre online în listinguri, altele le folosesc offline în showroomuri.

1. Make It Easy

Dă posibilitatea clienţilor să lase review, fără îngrădiri cantitative şi calitative, oferă-le şi un sistem de ratings, ca feedback scurt.

2. Email Follow Up

C
ere-le clienţilor feedbackul onest după o săptămână-două, personalizând emailul cu ce cumpărături au făcut şi trimiţându-i exact spre zona de review, uşor de folosit mai ales de pe mobil, deci gândită responsive. Fă-i să se simtă parte din comunitate aşa, o comunitate cu aceleaşi pasiuni, şi întreabă-i dacă îi mai poţi ajuta cu ceva, respectiv gratifică-i cu un mic discount după, dar să nu ştie de el!

3. Free Samples

Fie le dai bloggerilor şi jurnaliştilor specializaţi, fie le dai clienţilor vechi ca mulţumire, fie faci concurs şi le dai participanţilor cu miza de a îmbunătăţi produsul prin feedbackul lor; şansele review-urilor cresc, dacă tot mai mulţi oameni îţi folosesc produsele.

4. Link to Outside Reviews

Afişeaza feedbackul celor care vorbesc despre tine în afara site-ului, ele vor încuraja clienţii să îşi împărtăşească gândurile, văzând că tu preţuieşti asta.

5. Seek Out Reviewers

Nu doar pentru produse, ci şi pentru experienţa de cumpărare, atât onsite, cât şi livrare şi fullfilment; sunt oameni care trăiesc din scrierea de review-uri, clienţii au părinţi, copii etc pe care îi poţi folosi ca o comunitate de review-ări.