De la marketing afiliat până la marketing online există foarte multe metode prin care îți poți dezvolta afacerea. Uite câteva din cele mai populare metode de marketing online:

1. Listări și Anunțuri Publicitare Locale

Asigură-te că atunci când cineva caută un serviciu precum cele pe care tu le oferi, iar căutarea respectivă se folosește de geolocație, tu vei fi prezent pe hartă și vei putea să-i oferi serviciile. Câteva astfel de motoare de căutare îți perit să publici oferte sau reduceri de produse. Și, mai multe de atât, vor fi afișate recenziile produselor tale, așa că implică-te cu interes și lasă utilizatorii să se exprime deschis în legătură cu produsele și serviciile tale.

2. Publicitatea Motoarelor de Căutare

Aceasta este o metodă prin care plasezi bannere publicitare pe pagini web lângă rezultatele căutării. Prin intermediul Google AdWords poți livra mesajul tău publicitar către cineva care caută tipul de produs pe care și tu îl oferi. Alege cuvinte cheie care sunt apropiate de ceea ce oferi, astfel încât să ajungi să ai rezultate cât mai bune.

Pentru tipurile de anunț CPC (cost per click) vei plăti doar pentru anunțurile pe care utilizatorul a făcut click.

3. Reclamele Contextuale

Acest tip de reclame duc publicitatea către următorul nivel, prin plasarea reclamelor tale lângă site-uri ce se află pe aceeaşi nișă.

4. Geotargetare

Acest tip de publicitate reprezintă interesul producătorului către anumite locații specifice, folosirea geotargetării ajutând producătorul să promoveze produsul sau serviciul său numai către zona respectivă.

5. Marketingul mobile

Foarte multe smartphone-uri și device-uri mobile au un browser, GPS și multe alte caracteristici care te ajută pe tine, ca producător, să gândești foarte multe campanii interesante prin care să-ți atragi clienții către achiziționarea produselor sau serviciilor oferite.

6. Marketing Afiliat

Acest tip de marketing te va ajuta să te folosești de alte tipuri de businessuri, pe care nici nu este nevoie să le dezvolți, pentru a-ți atrage noi clienți. Și partea bună este că, prin intermediul marketingului afiliat, poți găsi oportunitatea prin care să ai cele mai mici costuri.

7. Content Video

Poți ajunge la noi audiențe de fiecare dată când publici pe internet un nou videoclip cu informații de calitate. Cele mai bune videoclipuri sunt acelea care au mai puțin de 3 minute, au o ofertă și îi motivează pe cei care îl vizionează să facă ceva.

Cât de mulți bani ar trebui să cheltuiești pe marketing?

Cantitatea de bani variază în funcție de industrie, dimensiunea afacerii și de cât de mult dorești să evoluezi. Se estimează că ar trebui reinvestit undeva între 20% și 40% din profit, dacă afacerea ta este la început, iar dacă afacerea ta are o vechime substanțială, undeva între 2% și 10% din vânzări.

În funcție de tipul de afacere pe care îl ai, ai putea cheltui jumătate din buget pe marketingul offline, iar cealaltă jumătate pe marketingul online. Cu cât afacerea ta este mai orientată către online, cu atât ar trebui să investești mai mult în marketingul online.